Dilluns, 16 Novembre 2015 08:39

Certificat de residència per a viatges per a persones residents al municipi

Escrit per 
Valorar aquest article
(3 vots)

modalitat presencial  modalitat web sense certificat  modalitat web amb certificat  modalitat telefònica 

 

Modalitat per Internet

descripció

 

Certificat emès per l'Ajuntament que acredita la condició de resident d'una persona a efectes de descompte en viatges en el Padró Municipal d'Habitants.

Cal saber que:

  • Els certificats de residència per a viatge tindran una validesa de 6 mesos comptats a partir de la data d'expedició.
  • No serà necessari obtenir un certificat cada vegada que s'agafa un avió. La validesa del certificat és de 6 mesos, per la qual cosa es podrà utilitzar en tots els viatges que es realitzin durant aquest període.
qui ho pot sol·licitar?

 

Qualsevol persona física inscrita en el Padró Municipal d'Habitants en el moment de sol·licitar el certificat.

quan cal sol·licitar-ho?

 

Quan s'hagi d'utilitzar quansevol medi de transport per tal de sortir de l'illa de Mallorca i es vulgui gaudir de les bonificacions a les tarifes del trànsit regular entre les Illes Canàries, Cèuta, melilla i Illes Balears amb la resta del territori nacional.

documentació a presentar

 

  • Presencial
    • Sol·licitud verbal, aportant la següent documentació:
      • Espanyols: DNI, carnet de conduïr o passaport.
      • Estrangers: NIE (targeta de residència), passaport o carnet d'identitat del país comunitari juntament amb el certificat del registre de ciutdà de la Unió Europea.
      • Menors:
        • DNI, NIE o passaport del menor.
        • DNI, NIE o passaport de la persona empadronada amb el menor.
        • Llibre de família juntament amb el DNI, NIE o passaport del pare, la mare o el tutor legal.
  • Per Internet
    • Certificat digital vàlid de la FNMT o DNI electrònic o cumplimentació del formulari de sol·licitud del certificat amb les dades adients.
imposts i taxes

 

Tràmit gratuït.

actuacions a realitzar per part del sol·licitant

 

  • Presentació de la sol·licitud presencialment o mitjançant la seu electrònica de l'Ajuntament, acompanyada de la documentació esmentada a l'apartat documentació a presentar.
recursos
  •  Reclamació economicoadministrativa davant del Tribunal Econòmic-Administratiu Regional o Local.
ordenances

 

  • No aplicables.
legislació aplicable

 

  • Reial Decret 1316/2001, de 30 de novembre, pel qual es regula la bonificació en les tarifes dels serveis regulars de transport aeri i marítim per als residents a les comunitats autònomes de Canàries i les Illes Balears, i a les ciutats de Cèuta i Melilla.
  • Les ordenances especificades a l'apartat ordenances
on cal dirigir-se?

 

Modalitat Presencial

A qualsevol de les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar:

  • Sant Llorenç

Servei d'Atenció al Ciutadà
Plaça Ajuntament, s/n
07530 Sant Llorenç des Cardassar
Telf. 971 838 393 · Fax 971 838 094

  • Son Carrió

Delegació de Son Carrió
Carrer Major, 7
07540 Son Carrió
Telf. 971 569 619 · Fax 971 838 004

  • Sa Coma

Delegació de Sa Coma
Carrer Mare Selva, 2
07687 Sa Coma
Telf. 971 812 083 · Fax 971 811 502

 

Modalitat per Internet

Llegir 3502 vegades Darrera modificació el Dijous, 24 Novembre 2016 13:59